Helicóptero Robinson R44 Raven II
O Robinson R44, é um helicóptero monomotor a pistão de pequeno porte projetado para transporte executivo, de passeio e de turismo, e para coberturas jornalísticas, projetado e fabricado em larga escala nos Estados Unidos a partir da década de 1990 pela Robinson Helicopter Company, que é atualmente um dos maiores fabricantes de helicópteros do mundo.
O pequeno Robinson R-44 é impulsionado por um motor a pistão Lycoming IO-540 e tem capacidade para transportar com razoável conforto um piloto e três passageiros em missões típicas dentro de metrópoles, pousando e decolando de helipontos e heliportos, e também para viagens intermunicipais.
O Robinson R44 Raven II de alta performance , possui um sistema de rotor de pás, cíclico com T e um motor Lycoming IO-540 com injeção direta. O Motor Lycoming IO-540 possui melhor performance em altitude, maior capacidade de potência, eliminando a necessidade de um carburador.
O desenho de cabine aberta da Robinson permite uma visão desobstruída de qualquer assento. Sua fuselagem leve e aerodinâmica resulta em maior velocidade e economia de combustível. O rotor de cauda foi desenvolvido para reduzir o ruído emitido no sobrevoo do helicóptero.
Configuração:
A aeronave acima é de terceiro e como tal sujeita a venda prévia e/ou alteração de preço. Dados fornecidos pelo proprietário, sujeitos a verificações.
Helicóptero Robinson R44 Raven II
Model: ROBINSON R44 II
Engine Takeoff Power: Lycoming IO-540, six cylinder, fuel injected
Engine TBO Hours: 2200
Max Seats: 4
SPECIFICATION | RAVEN II | |
---|---|---|
Engine | Lycoming IO-540, six cylinder, fuel injected | |
Horsepower | Derated to 245 for takeoff and 205 continuous | |
Max Gross Weight | 2500 lb (1134 kg) | |
Approximate Empty Weight (including oil & std avionics) |
1500 lb (680 kg) | |
Standard Fuel (29.5 gal) | 177 lb (80 kg) | |
Auxiliary Fuel (17.0 gal) | 102 lb (46 kg) | |
Pilot, Passengers and Baggage with Standard Fuel |
823 lb (373 kg) | |
Cruise Speed* | up to 116 kts (134 mph) | |
Maximum Range (no reserve)* | approx 300 nm (350 sm) | |
Hover Ceiling IGE | 8950 ft @ 2500 lb | |
Hover Ceiling OGE | 7500 ft @ 2300 lb | |
Rate of Climb | over 1000 fpm | |
Maximum Operating Altitude | 14,000 ft | |
Electrical System | 28 volt |
*for comparison purposes only, actual results may vary
CUSTO OPERACIONAL HELICÓPTERO ROBINSON R44 RAVEN II
HELICOPTER COMPANY 15 JANUARY 2019
FIXED ANNUAL COSTS
Depreciation (Negligible, freshly overhauled R44s typically sell for more than original costs) $ N/A
Insurance based on a pilot with 200 hours logged helicopter time, including 40 PIC hours in an R44, with a good safety record and RHC Safety
Course Certicate
Liability Insurance 2,560
Hull Insurance 9,566
FIXED COST PER YEAR $ 12,126
RESERVE FOR OVERHAUL
2200 Hour Engine Overhaul ($57,000 RHC exchange) $ 25.91
2200 Hour Aircraft Overhaul Parts Kit ($146,000)
(Includes new bearings, seals, belts, etc., and life-limited components withless than 2200 hours remaining.) 66.36
Labor (240 Manhours @ $110 per hour) 12.00
RESERVE PER HOUR $ 104.27
DIRECT OPERATING COST
Fuel @ $6.09 per gallon and 15.0 gph for average use $ 91.35
Oil 1.16
Periodic Inspections, Labor @ $110 per hour 19.80
Unscheduled Maintenance, Parts and Labor @ $110 per hour 12.15
DIRECT OPERATING COST PER HOUR $ 124.46
TOTAL OPERATING COST
Fixed Cost per Flight Hour Based on 500 Hours per Year $ 24.25
Overhaul Reserve Per Hour 104.27
Direct Cost per Flight Hour 124.46
TOTAL OPERATING COST PER HOUR $ 252.98
OPERATING COST-PER-ROAD MILE
Assume one air mile (straight line path) equals 1.5 road miles, and assume an average cruise speed of 132 miles per hour with a cruise fuel
consumption of 16 gph.
$259.07 ÷ 132 ÷ 1.5 = $1.31 per Road Mile
This total operating cost-per-mile compares favorably with some expensive automobiles, and will usually be lower when the value of time saved is
considered.
Note: The above estimetes are approximate and will vary with type of use, maintenance, local conditions and prices. This information is for
comparision only and nota guarantee of actual costs. Referenced prices are subject to change without notice. Transportation costs and local taxes are not included.
Helicóptero Robinson R44 Raven II
O Robinson R44, é um helicóptero monomotor a pistão de pequeno porte projetado para transporte executivo, de passeio e de turismo, e para coberturas jornalísticas, projetado e fabricado em larga escala nos Estados Unidos a partir da década de 1990 pela Robinson Helicopter Company, que é atualmente um dos maiores fabricantes de helicópteros do mundo.
O pequeno Robinson R-44 é impulsionado por um motor a pistão Lycoming IO-540 e tem capacidade para transportar com razoável conforto um piloto e três passageiros em missões típicas dentro de metrópoles, pousando e decolando de helipontos e heliportos, e também para viagens intermunicipais.
O Robinson R44 Raven II de alta performance , possui um sistema de rotor de pás, cíclico com T e um motor Lycoming IO-540 com injeção direta. O Motor Lycoming IO-540 possui melhor performance em altitude, maior capacidade de potência, eliminando a necessidade de um carburador.
O desenho de cabine aberta da Robinson permite uma visão desobstruída de qualquer assento. Sua fuselagem leve e aerodinâmica resulta em maior velocidade e economia de combustível. O rotor de cauda foi desenvolvido para reduzir o ruído emitido no sobrevoo do helicóptero.
Configuração:
A aeronave acima é de terceiro e como tal sujeita a venda prévia e/ou alteração de preço. Dados fornecidos pelo proprietário, sujeitos a verificações.
Helicóptero Robinson R44 Raven II
Model: ROBINSON R44 II
Engine Takeoff Power: Lycoming IO-540, six cylinder, fuel injected
Engine TBO Hours: 2200
Max Seats: 4
SPECIFICATION | RAVEN II | |
---|---|---|
Engine | Lycoming IO-540, six cylinder, fuel injected | |
Horsepower | Derated to 245 for takeoff and 205 continuous | |
Max Gross Weight | 2500 lb (1134 kg) | |
Approximate Empty Weight (including oil & std avionics) |
1500 lb (680 kg) | |
Standard Fuel (29.5 gal) | 177 lb (80 kg) | |
Auxiliary Fuel (17.0 gal) | 102 lb (46 kg) | |
Pilot, Passengers and Baggage with Standard Fuel |
823 lb (373 kg) | |
Cruise Speed* | up to 116 kts (134 mph) | |
Maximum Range (no reserve)* | approx 300 nm (350 sm) | |
Hover Ceiling IGE | 8950 ft @ 2500 lb | |
Hover Ceiling OGE | 7500 ft @ 2300 lb | |
Rate of Climb | over 1000 fpm | |
Maximum Operating Altitude | 14,000 ft | |
Electrical System | 28 volt |
*for comparison purposes only, actual results may vary
CUSTO OPERACIONAL HELICÓPTERO ROBINSON R44 RAVEN II
HELICOPTER COMPANY 15 JANUARY 2019
FIXED ANNUAL COSTS
Depreciation (Negligible, freshly overhauled R44s typically sell for more than original costs) $ N/A
Insurance based on a pilot with 200 hours logged helicopter time, including 40 PIC hours in an R44, with a good safety record and RHC Safety
Course Certicate
Liability Insurance 2,560
Hull Insurance 9,566
FIXED COST PER YEAR $ 12,126
RESERVE FOR OVERHAUL
2200 Hour Engine Overhaul ($57,000 RHC exchange) $ 25.91
2200 Hour Aircraft Overhaul Parts Kit ($146,000)
(Includes new bearings, seals, belts, etc., and life-limited components withless than 2200 hours remaining.) 66.36
Labor (240 Manhours @ $110 per hour) 12.00
RESERVE PER HOUR $ 104.27
DIRECT OPERATING COST
Fuel @ $6.09 per gallon and 15.0 gph for average use $ 91.35
Oil 1.16
Periodic Inspections, Labor @ $110 per hour 19.80
Unscheduled Maintenance, Parts and Labor @ $110 per hour 12.15
DIRECT OPERATING COST PER HOUR $ 124.46
TOTAL OPERATING COST
Fixed Cost per Flight Hour Based on 500 Hours per Year $ 24.25
Overhaul Reserve Per Hour 104.27
Direct Cost per Flight Hour 124.46
TOTAL OPERATING COST PER HOUR $ 252.98
OPERATING COST-PER-ROAD MILE
Assume one air mile (straight line path) equals 1.5 road miles, and assume an average cruise speed of 132 miles per hour with a cruise fuel
consumption of 16 gph.
$259.07 ÷ 132 ÷ 1.5 = $1.31 per Road Mile
This total operating cost-per-mile compares favorably with some expensive automobiles, and will usually be lower when the value of time saved is
considered.
Note: The above estimetes are approximate and will vary with type of use, maintenance, local conditions and prices. This information is for
comparision only and nota guarantee of actual costs. Referenced prices are subject to change without notice. Transportation costs and local taxes are not included.
Juan José Loyola
WhatsApp +56 9 4577-4291
jloyola@aerohelp.com
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