Helicóptero Agusta Westland A109E Power
Agusta Westland A109E-Power é um helicóptero de oito lugares, peso-leve e bimotor construído pela fabricante anglo-italiana AgustaWestland. Seu primeiro voo foi com o nome Agusta A109 em 1971 e o veículo é utilizado em transporte, evacuação aeromédica, busca e salvamento e funções militares.
Desfrute de uma nova experiência de viagem com o Agusta A109 Power. Voe a negócios ou lazer para qualquer destino em velocidade, estilo e segurança. Além de seu design e aerodinâmica impressionante, a cabine oferece um ambiente espaçoso, silencioso e luxuoso, equipado com um interior com assento de couro com ar condicionado, incluindo um mini-bar.
Description:
Best valued VVIP configured helicopter available on the market. The helicopter is in excellent shape and ready for available sale
Avionics/Radios:
Dual NAV/COMM/GPS – Garmin GNS 430 | ADF RECEIVER – ADF 60 | Multifunction Display – EX 500 | Transponder – King TDR 94 | Air Conditioning system (2 inverters) | Copilot flight/navigation instruments | Dual LCD EADI & EHSI | Barometric altimeter (Copilot) | Stand-by ADI (pilot) | Air speed indicator (Copilot) | Gyrocompass – Honeywell C14 A | Vertical speed indicator (Copilot) | #1 Vertical gyro – VG 208 | Flight Director & Autotrim – FZ 702 Honeywell | #2 Vertical gyro – VG 706 | Radio altimeter – AA300 | oneywell | AFCS 3 Axis Duplex – SP 711 Honeywell | ELT (three frequencies) – Artex C 406-2HM | Altitude System – AMS2000 | EFIS Pilot/Copilot on Command switch | ICS Pilot / Co-pilot – AG-06-1U Agusta/Gernelli | TAS – Sky 497 | DME – Collins DME 42 | Weather radar ART2000 (shown on EFIS) | Marker Beacon – King KMR 675
Additional Equipment:
TailBoom Strake | Black Leather Seats | Fuel Drain Electrical Valves | Coordinated VVIP pilot/copilot seats with headrest | Seven (8) Active Noise Reduction Headsets – Bose A-20/X Series | Pilot Multipurpose Holder | Cabin Fire Extinguisher | Pilot Console Tray | Pilot/copilot Shoulder Harness with Inertial Reel | Passenger ICS on/Off Light | Quick Disconnecting Chip Detectors | Reading Light | 221 USG fuel system | Advisory Light | Baggage Compartment Extension (2.3 m) | Floor Courtesy Light | Six (6) Passenger Configuration | Cabin Carpeting
A aeronave acima é de terceiro e como tal sujeita a venda prévia e/ou alteração de preço. Dados fornecidos pelo proprietário, sujeitos a verificação.
Helicóptero Agusta Westland A109E Power
Agusta 2005 – A109E Power
Helicopter
Model: AGUSTA A109
Year: 2005
Engine Takeoff Power: P&W 640 shp • 206 series
Max Seats: 8
Fabricante: AGUSTA
Ano de Fabricação: 2005
Modelo: A109E
Tipo ICAO: A109
Categoria de Homologação: NORMAL
Tipo de Habilitação para Pilotos: HMLT
Classe da Aeronave: HELICOPTERO 2 MOTOR TURBOEIXO
Peso Máximo de Decolagem: 3000 – Kg
Número de Passageiros: 006
Tipo de voo autorizado: IFR Noturno
Tripulação Mínima prevista na Certificação: 1
Número de Assentos: 8
WEIGHTS | ||||
---|---|---|---|---|
Max take off (int./ loads) |
2850 / 3000 |
kg |
6283 / 6614 |
lb |
Max take off (ext./ loads) |
3000 |
kg |
6614 |
lb |
Basic empty weights |
1590 |
kg |
3505 |
lb |
ENGINE RATING (2 X PRATT & WHITNEY PW206C) | ||||
---|---|---|---|---|
Take off power (5 min) |
2 x 477 |
kW |
2 x 640 |
shp |
Maximum continuous power |
2 x 423 |
kW |
2 x 567 |
shp |
O.E.I. max contingency power (2.5 min) |
546 |
kW |
732 |
shp |
O.E.I. max continuous power |
500 |
kW |
670 |
shp |
ENGINE RATING (2 X TURBOMECA ARRIUS 2K1) | ||||
---|---|---|---|---|
Take off power (5 min) |
2 x 500 |
kW |
2 x 670 |
shp |
Maximum continuous power |
2 x 425 |
kW |
2 x 570 |
shp |
O.E.I. max contingency power (2.5 min) |
560 |
kW |
750 |
shp |
O.E.I. max continuous power |
500 |
kW |
670 |
shp |
TRANSMISSION RATING | ||||
---|---|---|---|---|
Take off power (5 min) |
671 |
kW |
900 |
shp |
Maximum continuous power |
671 |
kW |
900 |
shp |
O.E.I. max contingency power (2.5 min) |
478 |
kW |
640 |
shp |
O.E.I. max continuous power |
417 |
kW |
560 |
shp |
Fuel Capacity | ||||
3-cell fuel system |
605 |
l |
160 |
USgal |
4-cell fuel system |
699 |
l |
185 |
USgal |
5-cell fuel system |
835 |
l |
221 |
USgal |
CREW | |
---|---|
Pilot / Passengers |
1 / 7 |
EXTERNAL DIMENSIONS | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Length (rotors turning) |
13.04 |
m |
42 |
ft |
09 |
in |
Length (rotors stopped) |
11.45 |
m |
37 |
ft |
07 |
in |
Width (rotor blades at 45°) |
7.80 |
m |
25 |
ft |
07 |
in |
Maximum height |
3.50 |
m |
11 |
ft |
06 |
in |
Main rotor diameter |
11.00 |
m |
36 |
ft |
11 |
in |
Tail rotor diameter |
1.94 |
m |
6 |
ft |
04 |
in |
MR tip blade ground clearance |
2.45 |
m |
8 |
ft |
00 |
in |
Fuselage ground clearance |
0.40 |
m |
1 |
ft |
04 |
in |
PERFORMANCE (ISA, 2850 KG / 6283 LB) | ||||
---|---|---|---|---|
VNE |
311 |
km/h |
168 |
kt |
Max cruise speed |
285 |
km/h |
154 |
kt |
Rate of climb |
9.8 |
m/sec |
1930 |
ft/min |
Hovering IGE (TOP) |
5059 |
m |
16600 |
ft |
Hovering OGE (TOP) |
3596 |
m |
11800 |
ft |
Service ceiling (MCP) |
5974 |
m |
19600 |
ft |
OEI max service ceiling |
3993 |
m |
13100 |
ft |
Max Range* |
932 |
km |
503 |
nm |
Max endurance* |
4 h 45 min |
Helicóptero Agusta Westland A109E Power
Agusta Westland A109E-Power é um helicóptero de oito lugares, peso-leve e bimotor construído pela fabricante anglo-italiana AgustaWestland. Seu primeiro voo foi com o nome Agusta A109 em 1971 e o veículo é utilizado em transporte, evacuação aeromédica, busca e salvamento e funções militares.
Desfrute de uma nova experiência de viagem com o Agusta A109 Power. Voe a negócios ou lazer para qualquer destino em velocidade, estilo e segurança. Além de seu design e aerodinâmica impressionante, a cabine oferece um ambiente espaçoso, silencioso e luxuoso, equipado com um interior com assento de couro com ar condicionado, incluindo um mini-bar.
Description:
Best valued VVIP configured helicopter available on the market. The helicopter is in excellent shape and ready for available sale
Avionics/Radios:
Dual NAV/COMM/GPS - Garmin GNS 430 | ADF RECEIVER - ADF 60 | Multifunction Display - EX 500 | Transponder - King TDR 94 | Air Conditioning system (2 inverters) | Copilot flight/navigation instruments | Dual LCD EADI & EHSI | Barometric altimeter (Copilot) | Stand-by ADI (pilot) | Air speed indicator (Copilot) | Gyrocompass - Honeywell C14 A | Vertical speed indicator (Copilot) | #1 Vertical gyro - VG 208 | Flight Director & Autotrim - FZ 702 Honeywell | #2 Vertical gyro - VG 706 | Radio altimeter - AA300 | oneywell | AFCS 3 Axis Duplex - SP 711 Honeywell | ELT (three frequencies) - Artex C 406-2HM | Altitude System - AMS2000 | EFIS Pilot/Copilot on Command switch | ICS Pilot / Co-pilot - AG-06-1U Agusta/Gernelli | TAS - Sky 497 | DME - Collins DME 42 | Weather radar ART2000 (shown on EFIS) | Marker Beacon - King KMR 675
Additional Equipment:
TailBoom Strake | Black Leather Seats | Fuel Drain Electrical Valves | Coordinated VVIP pilot/copilot seats with headrest | Seven (8) Active Noise Reduction Headsets - Bose A-20/X Series | Pilot Multipurpose Holder | Cabin Fire Extinguisher | Pilot Console Tray | Pilot/copilot Shoulder Harness with Inertial Reel | Passenger ICS on/Off Light | Quick Disconnecting Chip Detectors | Reading Light | 221 USG fuel system | Advisory Light | Baggage Compartment Extension (2.3 m) | Floor Courtesy Light | Six (6) Passenger Configuration | Cabin Carpeting
A aeronave acima é de terceiro e como tal sujeita a venda prévia e/ou alteração de preço. Dados fornecidos pelo proprietário, sujeitos a verificação.
Helicóptero Agusta Westland A109E Power
Agusta 2005 – A109E Power
Helicopter
Model: AGUSTA A109
Year: 2005
Engine Takeoff Power: P&W 640 shp • 206 series
Max Seats: 8
Fabricante: AGUSTA
Ano de Fabricação: 2005
Modelo: A109E
Tipo ICAO: A109
Categoria de Homologação: NORMAL
Tipo de Habilitação para Pilotos: HMLT
Classe da Aeronave: HELICOPTERO 2 MOTOR TURBOEIXO
Peso Máximo de Decolagem: 3000 - Kg
Número de Passageiros: 006
Tipo de voo autorizado: IFR Noturno
Tripulação Mínima prevista na Certificação: 1
Número de Assentos: 8
WEIGHTS | ||||
---|---|---|---|---|
Max take off (int./ loads) |
2850 / 3000 |
kg |
6283 / 6614 |
lb |
Max take off (ext./ loads) |
3000 |
kg |
6614 |
lb |
Basic empty weights |
1590 |
kg |
3505 |
lb |
ENGINE RATING (2 X PRATT & WHITNEY PW206C) | ||||
---|---|---|---|---|
Take off power (5 min) |
2 x 477 |
kW |
2 x 640 |
shp |
Maximum continuous power |
2 x 423 |
kW |
2 x 567 |
shp |
O.E.I. max contingency power (2.5 min) |
546 |
kW |
732 |
shp |
O.E.I. max continuous power |
500 |
kW |
670 |
shp |
ENGINE RATING (2 X TURBOMECA ARRIUS 2K1) | ||||
---|---|---|---|---|
Take off power (5 min) |
2 x 500 |
kW |
2 x 670 |
shp |
Maximum continuous power |
2 x 425 |
kW |
2 x 570 |
shp |
O.E.I. max contingency power (2.5 min) |
560 |
kW |
750 |
shp |
O.E.I. max continuous power |
500 |
kW |
670 |
shp |
TRANSMISSION RATING | ||||
---|---|---|---|---|
Take off power (5 min) |
671 |
kW |
900 |
shp |
Maximum continuous power |
671 |
kW |
900 |
shp |
O.E.I. max contingency power (2.5 min) |
478 |
kW |
640 |
shp |
O.E.I. max continuous power |
417 |
kW |
560 |
shp |
Fuel Capacity | ||||
3-cell fuel system |
605 |
l |
160 |
USgal |
4-cell fuel system |
699 |
l |
185 |
USgal |
5-cell fuel system |
835 |
l |
221 |
USgal |
CREW | |
---|---|
Pilot / Passengers |
1 / 7 |
EXTERNAL DIMENSIONS | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Length (rotors turning) |
13.04 |
m |
42 |
ft |
09 |
in |
Length (rotors stopped) |
11.45 |
m |
37 |
ft |
07 |
in |
Width (rotor blades at 45°) |
7.80 |
m |
25 |
ft |
07 |
in |
Maximum height |
3.50 |
m |
11 |
ft |
06 |
in |
Main rotor diameter |
11.00 |
m |
36 |
ft |
11 |
in |
Tail rotor diameter |
1.94 |
m |
6 |
ft |
04 |
in |
MR tip blade ground clearance |
2.45 |
m |
8 |
ft |
00 |
in |
Fuselage ground clearance |
0.40 |
m |
1 |
ft |
04 |
in |
PERFORMANCE (ISA, 2850 KG / 6283 LB) | ||||
---|---|---|---|---|
VNE |
311 |
km/h |
168 |
kt |
Max cruise speed |
285 |
km/h |
154 |
kt |
Rate of climb |
9.8 |
m/sec |
1930 |
ft/min |
Hovering IGE (TOP) |
5059 |
m |
16600 |
ft |
Hovering OGE (TOP) |
3596 |
m |
11800 |
ft |
Service ceiling (MCP) |
5974 |
m |
19600 |
ft |
OEI max service ceiling |
3993 |
m |
13100 |
ft |
Max Range* |
932 |
km |
503 |
nm |
Max endurance* |
4 h 45 min |
Juan José Loyola
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rfg@aerohelp.com
www.aerohelp.com.br
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